• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Baka ihop/Samlingslån?

C

Clintan

Gäst
Poäng: 0
Tjena!

Jag tänkte att jag vänder mig till proffsen här på Lånforum innan jag beger mig ut i låneträsket igen. Mina förutsättningar ser ut som såhär:
Tax. inkomst: 301K
Totalt blanco och krediter: 330K

Totalt 9 olika krediter och lån, hos 8 olika långivare. Dessa tickar ju naturligtvis massvis med ränta i månaden, men ungefärligt nästan 7k.
2 styck mindre icke synliga lån, som kostar nära på 3k. Totalt betalar jag nästan 10k varje månad, och minimalt med amortering.
Inga förfrågningar. Senaste försvann i januari.
Inga betalningsanmärkningar.
1.2 % i riskprognos på UC.

För bästa chans tänker jag använda mig av en låneförmedlare. Nu till frågan: Vad är rimligt att söka på, och finns det ens en rimlig chans att få igenom något? Jobbat hårt det senaste 1.5 åren med att få ner så mycket som går, samt att inte söka något lån. Det tar ju inte en långivare hänsyn till såklart men.. Vad tror ni? :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Hade jag varit du hade jag sökt på Lendo till att börja med.
Beloppet jag hade sökt var 250.000, helt enkelt eftersom det är det beloppet i princip alla aktörer erbjuder. Med 250.000 kommer du NÄSTAN kunna baka in allting.
Du hade nog blivit beviljad lån på 300.000 också av exempelvis Remember,Bank Norwegian eller Collector men då med en högre ränta,
Så om jag hade varit du hade jag som sagt kört 250K och sen betalat av allting.
Ett lån kommer du att få garanterat.
Håll oss gärna uppdaterade och skriv om du behöver mer hjälp, här är vi "dessvärre" experter på krediter och räntor :D
 
J

Jolu85

Gäst
Poäng: 0
Tjena!

Jag tänkte att jag vänder mig till proffsen här på Lånforum innan jag beger mig ut i låneträsket igen. Mina förutsättningar ser ut som såhär:
Tax. inkomst: 301K
Totalt blanco och krediter: 330K

Totalt 9 olika krediter och lån, hos 8 olika långivare. Dessa tickar ju naturligtvis massvis med ränta i månaden, men ungefärligt nästan 7k.
2 styck mindre icke synliga lån, som kostar nära på 3k. Totalt betalar jag nästan 10k varje månad, och minimalt med amortering.
Inga förfrågningar. Senaste försvann i januari.
Inga betalningsanmärkningar.
1.2 % i riskprognos på UC.

För bästa chans tänker jag använda mig av en låneförmedlare. Nu till frågan: Vad är rimligt att söka på, och finns det ens en rimlig chans att få igenom något? Jobbat hårt det senaste 1.5 åren med att få ner så mycket som går, samt att inte söka något lån. Det tar ju inte en långivare hänsyn till såklart men.. Vad tror ni? :)

Rekommenderar Advisa!
Dem har fler aktörer än Lendo.
Jag tror du har goda chanser att samla hela beloppet.

Lycka till och uppdatera gärna hur det gått!
 
C

Clintan

Gäst
Poäng: 0
Hej igen!

Har ännu inte sökt något, men jag har riktat in mig på advisa. Känns som att jag borde kunna få ganska bra där. Men jag har två frågeställningar till:

Jag har nyligen fått en ny tjänst inom samma koncern, och därmed en högre bruttoinkomst. 27000. Det är en fast anställning. Hur påverkar detta min ansökan, då jag i dagsläget har en preliminär årsinkomst på 334000?

Och jag har även ett relativt stort underskott av kapital. Kan detta ställa till det? I övrigt så har inget förändrats sen senast, förutom att totalskulden sjunkit lite då! :)
 
C

Clintan

Gäst
Poäng: 0
Bumpar, eftersom jag inte kan redigera mitt inlägg. Någon som vet? :)
 

495509

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 Maj 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Jag hade testat att söka på lendo 350 000. Underskott av kapital verkar inte göra så stor skillnad på kreditbetyg osv. Jag har 71 000 i underskott. nästan 20% av årsinkomsten men blev ändå beviljad ett lån på 350 000. Fast jag var belånad långt över årsinkomsten.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag hade testat att söka på lendo 350 000. Underskott av kapital verkar inte göra så stor skillnad på kreditbetyg osv. Jag har 71 000 i underskott. nästan 20% av årsinkomsten men blev ändå beviljad ett lån på 350 000. Fast jag var belånad långt över årsinkomsten.
Men du blev inte erbjuden av någon av de som ger de bästa räntorna, ICA, SEB mfl.
 

495509

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 Maj 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Blev beviljad av marginalen på 6.2% ränta. Så inte det absolut bästa men var mycket bättre än vad jag hade hoppats på.
 

495509

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 Maj 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Fast ber om ursäkt, läste inte allting först. Enligt Lendo så rekommenderar dom en inte att söka över 80% av årsinkomsten. Så som Terry skrev så kanske ett lån på 250 000 är bättre än 350 000.
 
C

Clintan

Gäst
Poäng: 0
Hehe, ingen fara! Tacksam för alla svar som kommer in. Ska söka i eftermiddag. Har anställningsbevis redo och etc ifall det skulle behövas ändå. Hoppas att det blir bra!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp